top of page

קצת על הזהב שלנו

זהב הוא חומר כימי מתכתי מסדרת מתכות המעבר. זהב אינו נוטה להקשר כימית ליסודות אחרים ולכן ניתן למצוא אותו בטבע בצורתו הטהורה.נוסף על יצירת התכשיטים הוא משמש רבות גם בטכנולוגיה ובתעשיה בזכות מוליכתו החשמלית הגבוהה ועמידתו בפני קורוזיה .בתכשיטים ובסגסוגות ריכוז הזהב נמדד בקרט המעיד על מידת הטוהר היחסי של הזהב.


זהב הכי קרוב לצורה הטיבעית שלו הוא זהב 24K או במשו הנוסף זהב 999,סגסוגת המכילה ברובה זהב טהור, ורק אלפית ממנה היא מתכת מסוג אחר.

הצורה הפופלארית ביותר בישארל היא 14K, או בשמו הנוסף 585. משמעות המספר היא שמתוך 1000אלפיות ,585 אלפיות הן זהב טהור,והשאר הן תרכובות של מתכות נוספות.

המתכות האחרות הניתנות לערובב עם הזהב,נבחרות על פי מחרין,עמידתן עם הזהב בתור תכשיט אקטיבי ופגיע,והצבע אותן הן יכולות לתת לתכשיט.


זהב צהוב

שילוב של זהב,כסף נחושת ומתכות נוספות יחדיו על מנת ליצור סגסוגת אחידה בצבע.


זהב לבן

כדי ליצור צבע לב, צריך להתשתמש במתכת שצבעה לבן, לרוב המתכות השמישות ביוצר הן:

  • פלדיו

  • מגנזיום

  • נחושת

  • כסף

בגלל מגוון המתכות שאפשר לערבב עם הזהב ולקבל את הצבע הלבן, קשת צבעי הלבן היא רחבה יחסית,אך לרוב הצבע הלבן האחיד שאנו מכיריםם בתכשיטים כיום הוא פלדיום,הנותן גוון אחיד.


זהב אדום

המתכת העיקרית המעורבבת עם הזהב היא נחושת, ככל שכמות הנחושת בסגסוגת גדולה יותר כך צבע הזהב יהיה אדום יותר, ככל שיש פחות נחושת בסגסוגת כך יהיה צבע הזהב על גווני הוורוד.


כל התכשיטים באתר עשויים זהב 14K.


675 צפיות

פוסטים אחרונים

הבלוג של קארין

bottom of page